Jonnie Boer

  • Achtergrond Jonnie Boer

Jonnie & Thérèse Boer en de samenwerking met Valderrama.

Tijdens de eerste ChefsRevolution, georganiseerd door Jonnie & Thérèse Boer van Restaurant De Librije*** in Zwolle, dat was op 8 juni 2012, is het private label van de Valderrama Arbequina olijfolie geïntroduceerd.

Twintig Nederlandse Topchefs vormden een koppel met evenzoveel culinair journalisten. Ieder koppel ging een lunch bereiden van twee gerechtjes, die zij vervolgens zelf mochten nuttigen. De Spaanse ambassadeur in Nederland vormde met twee sterren kok Francois Geurts uit Rotterdam een uitzonderlijk koppel. Het gebeurde allemaal onder leiding van Cees Helder, de voormalige drie sterren Michelin Chef van restaurant Parkheuvel in Rotterdam.

Jonnie Boer ontwikkelde zijn eigen blend

Vanaf die datum zijn de Jonnie Boer flessen te koop in Librije’s Winkel, bij alle filialen van de Bijenkorf in Nederland en bij een groot aantal speciaalzaken. Het gaat om een sierlijke lange fles van 500ml. met op het label zowel het logo van Jonnie Boer als het logo van Valderrama. Een paar jaar later is de naam op het label gewijzigd. ‘Eek & Eulie’ is ‘Jonnie Boer’ geworden. Zijn naam staat onder het nieuwe Librije logo, ‘Het kruidenbuiltje’

Jonnie Boer ontwikkelde intussen, samen met zijn toenmalige chef Mike Kuipers, ook nog een eigen blend.

Valderrama steelt de show met een sterrenparade

De telegraaf publiceerde een foto met maar liefst 14 Michelin sterren:

Cees Helder, Jonnie Boer en Sergio Herman, Elena Arzac van restaurant Arzac*** in San Sebastian/Spanje en Margot Reuten van restaurant Da Vinci** in Maasbracht. Onnodig te zeggen, dat de grote baas José Valderrama onder de indruk was van zoveel hoogwaardige belangstelling.